Suzuki swift je prejel tri zvezdice. / Foto: Suzuki Slovenija
Suzuki swift je prejel tri zvezdice. / Foto: Suzuki Slovenija
Kaj je pokazal preizkus varnosti
Najvišjo skupno oceno, to je pet zvezdic, sta na testiranju varnosti novih avtomobilov prejeli dobri dve tretjini vozil, petina ima štiri zvezdice, enajst odstotkov lani preizkušenih avtomobilov pa le tri.
Združenje Euro NCAP je lani preizkusilo 44 avtomobilov, od tega skoraj polovico v razredu majhnih športnih terencev. Najbolje se je v tem segmentu izkazal kitajski zeekr X, ki je zmagal tudi med električnimi avtomobili. Pri varnosti odraslih je dosegel 91 odstotkov, pri varnosti otrok 90 odstotkov, pri zaščiti ranljivih udeležencev v prometu 84 odstotkov in pri delovanju sistemov za pomoč vozniku 83 odstotkov. Tako je prehitel priznane modele, kot so porsche macan, toyota C-HR, volvo EX3.
Med velikimi športnimi terenci vodi mazda CX-80, ki je dosegla 92 odstotkov pri zaščiti odraslih in 88 pri zaščiti otrok, 84 odstotkov pri varnosti šibkejših udeležencev ter 79 odstotkov pri varnostni opremi. Podobne rezultate kot mazda imata tudi volkswagen passat in škoda superb, ki sta si razdelila prvo mesto v razredu velikih družinskih avtomobilov: pri zaščiti odraslih 93 odstotkov, pri varnosti otrok 87 odstotkov ter 82 oziroma 80 odstotkov v preostalih dveh kategorijah.
Zmagovalec testa varnosti je mercedes-benz razreda E. Ta je v kategoriji zaščite odraslih dosegel 92 odstotkov, v kategorijah varnosti otrok in ranljivih udeležencev enako kot zeekr X (90 in 84 odstotkov), pri varnostnih asistenčnih tehnologijah pa 87 odstotkov, kar je najvišji rezultat v tej kategoriji.
Gledano po preostalih kategorijah izstopajo kitajski deepal S07 z najvišjo oceno pri zaščiti odraslih (95 odstotkov), audi Q6 e-tron pri zaščiti otrok (92 odstotkov) ter subaru forester in toyota C-HR, ki sta bila najbolj učinkovita pri zaščiti pešcev, kolesarjev in motociklistov (86 odstotkov).
Nekateri priljubljeni modeli imajo skromne rezultate in s tem tri zvezdice v skupni oceni. Dacia duster je na primer prejela 70 odstotkov pri zaščiti odraslih, 84 odstotkov pri zaščiti otrok, 60 odstotkov pri zaščiti ranljivih udeležencev in 57 odstotkov pri varnostnih asistenčnih sistemih. Suzuki swift je pri zadnjih prejel 62 odstotkov, pri zaščiti ranljivih udeležencev 76 odstotkov, pri varnosti odraslih 67 odstotkov, pri varnosti otrok pa 65 odstotkov, kar je najnižji rezultat v tej kategoriji.
Na Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, da dacia duster in suzuki swift sicer izpolnjujeta osnovne zakonske zahteve za aktivno varnost, kot so samodejno zaviranje v sili in sistemi za zaznavanje utrujenosti voznika, a delovanje teh sistemov je podpovprečno, standardi Euro NCAP so namreč strožji od zakonodajnih zahtev.
Pri zaščiti odraslih je na testu zadnje mesto z 62 odstotki zasedel ford tourneo courier, pri zaščiti ranljivih pa jeep avenger (59 odstotkov), ki je na repu, skupaj s fordom tourneo custom, tudi pri varnostni opremi (53 odstotkov).