Na delavnici so občani predstavili svoje predloge za izboljšave na področju kolesarjenja, pešpoti, motornega prometa in javnega prevoza. / Foto: Tina Dokl
Več pozornosti pešcem in kolesarjem
V okviru posodobitve občinske celostne prometne strategije Občine Šenčur je pred kratkim potekala javna razprava.
Šenčur – Občina Šenčur je v sodelovanju s podjetjem Locus letos pristopila k prenovi občinske celostne prometne strategije. V sklopu prve, ki so jo sprejeli leta 2017, so že izvedli vrsto izboljšav na področju prometne infrastrukture in varnosti. Kot je pojasnil Jakob Jugovic iz omenjenega podjetja, je šenčurska občina ob rekonstrukciji cest zgradila mešane površine za pešce in kolesarje. Na novo so bili urejeni prehodi za pešce ob avtobusnih postajališčih. Uvedeni sta bili dve novi avtobusni liniji – ena povezuje Šenčur z Ljubljano, druga pa s poslovno cono. Na področju motornega prometa je bila zgrajena obvoznica mimo Milj in Visokega, poleg tega so bile vzpostavljene cone umirjenega prometa, zgrajeno pa je bilo tudi novo parkirišče P+R. »S tovrstnimi ukrepi, ki so opredeljeni v strategiji, želimo izboljšati prometno varnost in dostopnost za vse skupine prebivalcev, vključno s tistimi, ki nimajo vozniškega dovoljenja, so premladi ali si avtomobila ne morejo privoščiti,« je pojasnil Jugovic.
Za pripravo druge strategije so izvedli anketo med občani, osnovnošolci in zaposlenimi v dveh podjetjih, da bi pridobili vpogled v prometne izzive in potovalne navade prebivalcev. »Čeprav je infrastruktura na mnogih mestih zgledno urejena, občani za poti v službo in trgovino večinoma uporabljajo avtomobil. To predstavlja težavo, saj čezmeren promet zmanjšuje varnost na cestah,« je povedal Jugovic. Na vprašanje, katere izboljšave na področju motornega prometa bi bile najučinkovitejše, je večina občanov odgovorila, da umirjanje prometa skozi središče naselja in njegova prometna razbremenitev.
Šenčurjani so kot ključne vrednote pri načrtovanju prometa navedli varnost ljudi ter posvečanje več pozornosti pešcem in kolesarjem. »Določene krajše razdalje bi bili pripravljeni opraviti peš ali s kolesom namesto z avtomobilom, če bi bile poti varnejše in bolj urejene,« je povedal Jugovic. K večji uporabi javnega potniškega prometa bi jih spodbudila pogostejša frekvenca prevozov in časovna konkurenčnost v primerjavi z avtomobili. Kot največje izzive na področju prometa pa so v anketi poudarili čezmerno hitrost motornih vozil, slabo kulturo obnašanja v prometu, slabo vzdrževane prehode za pešce, pomanjkanje pločnikov in peš ter kolesarskih povezav na določenih odsekih. Poleg tega opozarjajo na ovire, ki zmanjšujejo preglednost, pomanjkljivo javno razsvetljavo, hrup in različne nevarne točke. Pogrešajo tudi sistem za izposojo koles.
Na delavnici so prisotni občani podali še več predlogov. Med drugim si želijo jasno označene kolesarske poti, več avtobusnih postajališč, ureditev ceste Šenčur–Britof, izgradnjo vzhodne in zahodne obvozne ceste mimo Šenčurja ter vzpostavitev kolesarske povezave med naseljema Luže in Visoko. Predlagali so ureditev enosmernih ulic in con umirjenega prometa v Šenčurju, uvedbo sistema za izposojo avtomobilov ter krožni promet pri šenčurskem vrtcu in šoli.