Most čez reko Kokro so odprli s slavnostnim prerezom traku. Čast je pripadla Ivanu Hrženjaku, Roku Robleku in Pavlu Okolišu. / Foto: Tina Dokl
V Preddvoru odprli prenovljeni most čez Kokro
V juniju so v Preddvoru začeli rekonstrukcijo glavnega mostu čez reko Kokro, ki je ključen del prometne infrastrukture, saj povezuje Preddvor z regionalno cesto Kranj–Jezersko. Za promet so most odprli pretekli petek.
Preddvor – Župan preddvorske občine Rok Roblek je ob slavnostnem odprtju pozdravil prisotne, med katerimi je bilo kar precej domačinov. Zahvalil se je vsem za potrpežljivost, sploh pa prebivalcem Brega ob Kokri in Tupalič, kjer so v času rekonstrukcije mostu potekali obvozi.
Most je gradilo podjetje HIS iz Ljubljane, tako da je čast rezanja slavnostnega traku ob odprtju pripadla tudi Ivanu Hrženjaku iz omenjenega podjetja. Blagoslov mostu je opravil domači župnik Pavel Okoliš.
Rekonstrukcija mostu je sicer zajemala obnovo dveh mostov – velikega in malega. Dela so se začela junija letos, končna finančna vrednost pa je bila 1,8 milijona evrov. Preddvor je prva občina v Sloveniji, ki je bila po lanskoletnih avgustovskih ujmah deležna financiranja ministrstva za naravne vire in prostor iz rednega programa, kamor sodi tudi most čez Kokro.
Najprej so začeli dela na velikem mostu, potem je prišel na vrsto še mali most. Zdaj je cesta na preddvorski strani mostu širša, kar zagotavlja boljšo pretočnost prometa. Veliki most čez Kokro nima več sredinskega podpornika, ima pa prag, ki vodo razdeli na dva dela, kar je bolje tudi z vidika prisotnosti rib v Kokri. Mali most je pa precej drugačen od prejšnjega, prenovljen v skladu z modernimi zahtevami. Sedaj ima pretok vode Q 100. Upoštevana je možnost stoletnih vod in tudi zato sta oba mostova nekoliko višja. Pri velikem mostu to ni tako opazno, saj se prilagaja manjšemu in je že zaradi svoje konstrukcije bolj pretočen, pridobil pa je širino.
Zanimalo nas je, ali in kdaj je bil veliki most čez Kokro v preteklosti že obnovljen. Župan Roblek nam je povedal, da naj bi se lotili obnove v poznih 50. letih prejšnjega stoletja, a na starih temeljih. Za sredinski temelj pa nekateri celo menijo, da je bil verjetno še iz obdobja prvega mostu. Potemtakem razumemo, da so pri t. i. obnovah namenjali pozornost le zgornji plošči, in ni čudno, da je bil marsikdo presenečen, da je most zdržal toliko časa.
Rekonstrukcija mostu je tokrat trajala dobrega pol leta, čeprav je bil zaključek del prvotno načrtovan v oktobru. K zamudi je pripomogla tudi nedavna ujma v Kokri, ki je povzročila kar nekaj dodatnih težav pri gradnji. Most je zdaj dokončan in je ponovno odprt za promet, kar pomeni veliko prednost za prebivalce Preddvora in vse uporabnike te prometne povezave.