Del javne razprave je bila obravnava prometnih izzivov v manjših skupinah. / Foto: Arhiv Podjetja Locus

Del javne razprave je bila obravnava prometnih izzivov v manjših skupinah. / Foto: arhiv podjetja Locus

Občani Cerkelj o prometu

Pred dnevi je bila v Cerkljah javna razprava o prometnih izzivih v občini, organizirana v okviru posodobitve občinske celostne prometne strategije.

Cerklje – Pomemben del v procesu nastajanja občinske celostne prometne strategije je vključevanje javnosti oziroma občanov, je na javni razpravi o ureditvi prometa poudaril Jakob Jugovic iz podjetja Locus, ki v sodelovanju z Občino Cerklje pripravlja dolgoročne usmeritve na področju mobilnosti. Na podlagi delavnice z ožjo delovno skupino oziroma ključnimi deležniki in digitalne javne razprave v začetku jeseni je nastal že predlog vizije, in sicer: Občina Cerklje na Gorenjskem slovi po naprednosti, dostopnosti in skrbi za blaginjo ljudi ter okolje. Te lastnosti se odražajo tudi na področju prometa z zagotavljanjem varnosti in dostopnosti za vse prebivalce, kar jo oblikuje kot privlačno in uspešno skupnost. Z dopolnitvami obveznih ciljev, določenih na ravni države, so oblikovali tudi seznam ciljev prometnega načrtovanja v občini. Zapisano na prvih treh mestih narekuje vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost, izboljšano kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezani skupnosti ter večjo varnost vseh udeležencev cestnega prometa.

Anketa med občani je med drugim pokazala, da je prevladujoč način opravljanja poti do službe, trgovin, storitev, prostočasnih dejavnosti ... vožnja z avtomobilom.

Anketa med občani je med drugim pokazala, da je prevladujoč način opravljanja poti do službe, trgovin, storitev, prostočasnih dejavnosti ... vožnja z avtomobilom. Tudi za razdalje, ki so krajše od dveh kilometrov, blizu 40 odstotkov vprašanih izbere avto, je poudaril Jugovic in v razmislek dodal: več ko je voženj z avtomobilom, manj varna je pot za druge udeležence v prometu. Kot je še pojasnil, so sodelujoči v anketi kot pomembno vrednoto pri načrtovanju prometa navedli varnost ljudi, prav tako pa jih veliko meni, da je treba dati poudarek (pozornost in sredstva) izboljšanju pogojev za hojo in kolesarjenje.

Nevarne ureditve za pešce, (pre)hitri kolesarji

Na dobro obiskani razpravi v občinski sejni sobi so občani pripravljavcem strategije sporočili, kje opažajo probleme oziroma šibke točke in na kakšen način bi jih po njihovem mnenju lahko rešili. Med izzivi na področju motornega prometa so nanizali prevelike hitrosti skozi naselja, pomanjkanje parkirišč za prestopanje na javni prevoz in deljenje voženj (P+R), nevarne in nepregledne ureditve, pomanjkanje nadzora, tranzitni in tovorni promet v nekaterih delih občine, pomanjkanje sodobnih rešitev v prometu, kakršen je na primer pametni semafor, ki bi bil po mnenju predlagateljev smiseln pred šolo.

Opozorili so na manjkajoče pločnike in kolesarske poti, ločene od ceste, na nevarne ureditve za pešce in prevelike hitrosti kolesarjev skozi naselja. »Skozi središče Cerkelj niso več problem avtomobili, temveč kolesarji,« je bilo slišati v razpravi. Sodelujoči pogrešajo tudi kolesarnice ob javnih zgradbah in avtobusnih postajališčih, na področju javnega prometa pa: povezave do okoliških naselij, zlasti do doma starejših občanov, in do regionalnih središč ob sobotah in nedeljah, ustrezne dostope do avtobusnih postajališč ter alternativne oblike javnega potniškega prometa. Poleg tega opažajo pomanjkljivo kulturo vedenja v prometu, predvsem kolesarjev, pomanjkanje informacij o voznih redih v občini ter izobraževalnih vsebin o novih ureditvah v prometu, kot sta na primer kolesarski pas in krožišče.