Mebor, nov objekt / Foto: Arhiv Podjetja Mebor

Gradnja nove proizvodne hale naj bi se zaključila do pomladi prihodnje leto. / Foto: arhiv podjetja Mebor

Usmerjeni v dobre izdelke

Podjetje Mebor, eden vodilnih svetovnih proizvajalcev strojev za primaren razrez lesa, gradi novo proizvodno halo, ki predstavlja največjo investicijo v 40-letni zgodovini družinskega podjetja.

Železniki – Mineva dobrih deset let, odkar je družinsko podjetje Mebor svojo dejavnost, proizvodnjo lesnoobdelovalnih strojev, iz domače vasi Sveti Lenart preselilo v Železnike, na lokacijo nekdanje poslovno-tovarniške hale Alplesa. Lani so odkupili še bližnje regalno skladišče, s čimer so pridobili prostor za izgradnjo nove proizvodne hale v treh etažah, namenjene sestavljanju strojev, deloma pa bodo z investicijo v višini okoli osem milijonov evrov povečali tudi skladiščne kapacitete. Z dodatnimi 15 tisoč kvadratnimi metri skupne površine, ki naj bi jih začeli uporabljati spomladi prihodnje leto, bodo svoje zmogljivosti podvojili, nam je povedal Simon Mesec, ki je pred dvema letoma skupaj z bratoma, Urošem in Gregorjem, nasledil očeta na čelu podjetja. »Pri nas je praksa, da dobiček vlagamo v razvoj in posodabljanje podjetja, običajno v proizvodno opremo, tokrat pa v nov objekt, s katerim želimo zagotoviti dovolj prostora za našo široko ponudbo strojev, saj ne želimo izgubljati naročil in s tem položaja na trgu zaradi prostorske stiske.«

Oče Boris, ustanovitelj podjetja, je prvo žago izdelal za lastne potrebe, za razrez hlodovine na njihovi gorski kmetiji, saj se mu je žaga, ki jo je uporabljal njegov oče, zdela (pre)počasna in neučinkovita. Rešitev je vzbudila zanimanje na drugih kmetijah in med žagarji ter vodila v povpraševanje po izdelku. V osemdesetih letih je družina Mesec tako izdelala nekaj sto tračnih žag.

Danes kupci z vsega sveta

Žaga, s katero so postavili temelje, to je horizontalna tračna žaga za razrez hlodovine, je glavni proizvod podjetja Mebor; prinaša okoli polovico prihodkov od prodaje. Tudi pri vertikalnih tračnih žagah, ki so jih začeli izdelovati pred šestimi leti in s katerimi prav tako želijo postati vodilni, po besedah sogovornika iz leta v leto beležijo rast. Njihov program sicer sestavlja še vrsta drugih proizvodov, ki jih potrebujejo žagarji. Kot je pojasnil Simon Mesec, je vodilo podjetja, pred šestimi leti zlate gazele, stalen razvoj, s katerim se ukvarja okoli dvajset zaposlenih. »Stroje v celoti razvijamo sami; to nam omogoča večjo fleksibilnost, stroškovno učinkovitost in podporo kupcem, kar je pomembna prednost.« Vseh sodelavcev v Železnikih je okoli 140, imajo pa še približno trideset zastopnikov za prodajo in serviserjev. Poleg žagarskih obratov različnih velikosti so njihovi kupci kmetije, mizarji, tudi proizvodna podjetja, ki izdelujejo končne izdelke iz lesa. Okoli šestdeset odstotkov prodaje ustvarijo v Evropi, od tega deset odstotkov v Sloveniji, preostali del na drugih celinah.

Letos so sicer imeli manj naročil, a so optimistični. »Glede na aktualne razmere smo še vedno lahko zadovoljni, kot kaže, bomo vseeno beležili nekajodstotno rast. Ker imamo razpršeno prodajo, lahko tudi pokrivamo morebitne upade na nekaterih trgih. Tri četrtine prihodnjega leta so z naročili že zapolnjene, poleg tega bomo imeli v naslednjih mesecih še nekaj novih proizvodov. Razvoj gre zlasti v smeri avtomatizacije, glede na to, da je v žagarstvu težko dobiti delovno silo,« je dodal sogovornik, ki se ukvarja predvsem s prodajo, medtem ko se brata osredotočata na proizvodnjo in razvoj strojev. »Morda imamo včasih res različne ideje, vendar se dobro zavedamo, da smo skupaj najmočnejši,« je pojasnil, ko je pogovor nanesel na to, da ima podjetje tri direktorje. »Bistvo in cilj našega dela so dobri izdelki. Ves čas stremimo k temu, da smo drugačni in boljši od drugih; naša vizija je dosegati vodilne pozicije v več segmentih.«