S 15. novembrom morajo imeti jekleni konjički zimske pnevmatike oziroma ustrezno zimsko opremo. Ta je za motorna in priklopna vozila v cestnem prometu po zakonu obvezna vse do 15. marca, pa tudi v zimskih razmerah. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa

S 15. novembrom morajo imeti jekleni konjički zimske pnevmatike oziroma ustrezno zimsko opremo. Ta je za motorna in priklopna vozila v cestnem prometu po zakonu obvezna vse do 15. marca, pa tudi v zimskih razmerah. / Foto: arhiv Gorenjskega glasa

Od danes obvezne zimske pnevmatike

Kranj – Od danes morajo biti vozila opremljena z zimsko opremo. V Sloveniji namreč zakon zahteva, da morajo biti motorna in priklopna vozila med 15. novembrom in 15. marcem opremljena z zimskimi pnevmatikami, označenimi z oznako M+S. Zimska oprema je obvezna tudi izven navedenega obdobja, kadar nastopijo zimske razmere – torej ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je cesta zasnežena, zaledenela ali poledenela. Kot pojasnjujejo na Agenciji za varnost prometa, zakon pod pogojem, da so v vozilu priložene ustrezne verige za pogonska kolesa, dovoljuje tudi uporabo letnih pnevmatik. Druga izjema velja za priobalna območja, kjer so dovoljene letne pnevmatike z minimalno globino profila tri milimetre.

Pri nižjih temperaturah letne pnevmatike izgubijo oprijem, saj se ne morejo dovolj segreti, poleg tega je zavorna pot z njimi precej daljša. Zimske pnevmatike so zato nujne za varno vožnjo v hladnejših razmerah.

Na agenciji priporočajo, da pred menjavo preverite stanje obstoječih pnevmatik, pri čemer bodite posebej pozorni na globino profila, ki mora biti najmanj tri milimetre, tlak v pnevmatikah in splošno obrabo tekalne površine. »Obraba vam lahko razkrije tudi nepravilnost pri polnilnem tlaku ali celo nastavitvi geometrije podvozja,« so dejali na agenciji. Proizvajalci večinoma navajajo, da ob pravilnem skladiščenju in uporabi pnevmatike ohranjajo ustrezno kakovost vsaj od sedem do osem let, po desetih letih pa niso več varne za uporabo.

Zimske pnevmatike so zaradi posebne gumene zmesi, optimizirane za nizke temperature, oprijemu na hladnejši asfalt, sneg in led, varnejše, bolj predvidljive in zanesljive v zimskih razmerah. To velja ne le na snegu in brozgi, temveč tudi pri dežju v hladnejšem vremenu in celo na poledenelih cestah, zaradi specifičnega profila z ostrimi lamelami.

Načeloma se zimske pnevmatike bolje obnesejo pri temperaturah pod sedmimi stopinjami Celzija. Nižja ko je temperatura, boljša je njihova zmogljivost, pravijo na agenciji. »Letne pnevmatike potrebujejo tudi na suhi podlagi več časa, da se ogrejejo, v tem času pa je njihov oprijem slabši.«